Lid worden

Indien u jonger bent dan 18 jaar, valt u in onze jeugdafdeling. Dit houdt in dat u op zaterdagochtend tussen 10:00 en 12:00 uur met luchtgeweer of -pistool schiet. Bent u 18 jaar of ouder, dan valt u in de seniorenafdeling. De senioren schieten op maandag- en dinsdagavond vanaf 20:00 uur.

U dient als eerste het aanvraagformulier voor lidmaatschap in te vullen, deze kunt u downloaden via de link onderaan deze pagina. Indien u 16 jaar of ouder bent, dan is de volgende stap het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag; als u een VOG nodig hebt, zullen wij de aanvraag voor u klaarzetten bij de Dienst Justis. Verlofhouders kunnen met een kopie van hun verlof volstaan en hoeven dus geen VOG aan te vragen. Als u de VOG ontvangen heeft, kunt u deze inleveren bij het bestuur.

In principe dient ieder nieuw lid onze instroomcursus te volgen. De cursus wordt door een van onze door de KNSA gecertificeerde trainers gegeven en leidt uiteindelijk tot het afnemen van een proeve van bekwaamheid. De instroomcursus dient ook gevolgd te worden door schutters die reeds bij een andere vereniging lid zijn en willen overstappen naar onze vereniging (tenzij de schutter beschikt over een wapenverlof, dan wordt direct de proeve van bekwaamheid afgenomen). Na het behalen van de proeve van bekwaamheid mag u zelfstandig schieten met een (verenigings)wapen van de geëxamineerde categorie (geweer of pistool).

• Contributieberekening
  • Deze berekening is gebaseerd op de contributie die is vastgesteld voor kalenderjaar 2024:

Soort lidBedragWaarvan KNSA
    Senior (21 jaar of ouder)€ 237,00€ 42,50
    Senior (18 t/m 20 jaar)€ 216,00€ 22,00
    Junior (t/m 17 jaar)€ 169,00€ 17,00
  • De contributie aan Prins Hendrik {{ if(maanden <= 11, "wordt naar rato per maand berekend en", "") }} bedraagt € {{ round(if(leeftijdscategorie = "21", 194.5, if(leeftijdscategorie = "18", 194, 152)) / 12 * maanden, 2) }}.
    De contributie aan de KNSA {{ if(maanden <= 6, "wordt per half jaar berekend en", "") }} bedraagt € {{ round(if(leeftijdscategorie = "21", 42.50, if(leeftijdscategorie = "18", 22, 17)) * if(maanden <= 6, 0.5, 1), 2) }}.
    Het inschrijfgeld aan Prins Hendrik bedraagt € {{ if(leeftijdscategorie = "21", 40, if(leeftijdscategorie = "18", 40, 25)) }}.
    Het inschrijfgeld aan de KNSA bedraagt € {{ if(leeftijdscategorie = "21", 42.5, 0) }}.
    In totaal is dat € {{ round(if(leeftijdscategorie = "21", 194.5, if(leeftijdscategorie = "18", 194, 152)) / 12 * maanden, 2) + round(if(leeftijdscategorie = "21", 42.50, if(leeftijdscategorie = "18", 22, 17)) * if(maanden <= 6, 0.5, 1), 2) + if(leeftijdscategorie = "21", 40, if(leeftijdscategorie = "18", 40, 25)) + if(leeftijdscategorie = "21", 42.5, 0) }}.

Bij het lidmaatschap is het gebruik van de geweren en pistolen van de vereniging inbegrepen; munitie en schijven worden door seniorleden wel zelf betaald. Bij kleinkaliber geweer of pistool gaat het daarbij om prijzen vanaf € 5,00 voor een doosje van 50 patronen. Voor luchtgeweer of -pistool is dit ca. € 6,00 (doosje van 500).

Verklaring Omtrent Gedrag (vanaf 16 jaar en ouder):
U hoeft zelf geen aanvraagformulier VOG in te vullen, want indien u een VOG nodig heeft, zullen wij na ontvangst van uw aanmeldingsformulier een VOG aanvraag voor u klaarzetten bij de Dienst Justis. Van hen zult u vervolgens een e-mail ontvangen. Na inloggen met DigID kunt u de aanvraag verder invullen, en na betaling via iDeal wordt de VOG normaal gesproken binnen twee weken naar uw huisadres verzonden.

Aanmeldingsformulier lidmaatschap senioren (18 jaar of ouder):
Download: Aanmeldformulier voor lidmaatschap senior (PDF formaat)

Aanmeldingsformulier lidmaatschap junioren (tot en met 17 jaar)
Download: Aanmeldformulier voor lidmaatschap junior (PDF formaat)

OK